9/07/08

Askar Melayu DiRaja di Istana Buckingham

Pengalaman melihat upacara perbarisan Change of Guards antara Batalion Pertama, Rejimen Askar Melayu DiRaja dengan Tentera British di Istana Buckingham. Tulisan mengenainya di blog saya yang satu lagi.


Change of Guard Ceremony Begun




The Parade




Performance by Askar Melayu DiRaja



Performance by British Army

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

RAMD sememangnya membangakan negara Malaysia dimata dunia oleh kerana istiadat ini disaksikan oleh pelancong daripada serata dunia, satu satunya aktibiti pelancong yang dimestikan apabila berada diLondon.Tempat ini membawa banyak kenangan kepada saya dan keluarga semasa menuntut diLondon dahulu yang dimudahkan oleh ATM ketika itu.Terima kasih ATM kerana memberi saya peluang yang amat berguna kepada diri saya sekarang ini bekas pegawai TUDM.
Saya rasa ramai orang bersetuju dengan saya kalau beating the retreat,reville,changing of the guard dibuat sebagai satu tarikan pelancong diKotaraya Kuala Lumpur,Pulau Pinang dan Melaka ditempat tempat sejarah serupa juga yang dibuat diLondon kan baik begitu.Kalau diLondon RAMD boleh buat kenapa tidak diMalaysia?

Unknown berkata...

memang dah lama 1ramd buat kawad peetukaran pengawal di istana negara setiap sabtu pertama dan ketiga pada setiap bulan..